Sponsoren ?!

Het is zo vanzelfsprekend dat er binnen (sport)clubs sponsoren aanwezig zijn. Sponsoren doneren voor een tenue, voor een evenement, voor een team, voor een jeugdactiviteit, voor een toernooi enz enz. Wé vinden dat gewoon! Toch?

Bedrijven/Ondernemers schenken een club jaarlijks een bedrag omdat een van hun kinderen lid is, om een sociale doel in hun omgeving te ondersteunen, omdat de club en zijn vrijwilligers sympathiek overkomen, om hun netwerk/klantenkring te vergroten of om plaatselijk/regionaal/landelijk naamsbekendheid te krijgen.

De laatste reden speelt voornamelijk bij topclubs in de diverse takken van sport. Bijvoorbeeld bij Ajax of PSV. Maar dan nog: wie is bijvoorbeeld op dit moment de hoofdsponsor van PSV (nee, niet Philips)? Deze vraag is voor de meesten van ons al moeilijk te beantwoorden. Dus lukt het dan met die naamsbekendheid?

Bij de sponsoren van onze vereniging zijn, ons inziens, de eerste vier redenen de belangrijkste (en de vijfde een beetje). Betrokken, sociaal bewogen, sympathie en netwerk zijn de pijlers om een contract met onze club aan te gaan.

Amateurclubs, in welke tak van sport dan ook, kunnen niet (meer) zonder sponsoren. Van alleen de contributie en de kantineomzet red een club het niet meer.

Dus nogmaals: het is zo gewoon dat er bedrijven sponsor zijn van BEP. Maar zij zijn uiterst belangrijk, als Hoofd-, Clubblad-, Bord-, Shirt-, Bal-, en Netcastingsponsor. Laten we zuinig zijn op deze bedrijven en ondernemers.

Wij wensen alle sponsoren dan ook een voorspoedig en voortreffelijk bedrijfsjaar (met veel gezondheid). Dank voor uw ondersteuning, in welke vorm dan ook!

Het bestuur