Van ’t Hek BEP toernooi, the day after

Het zit erop… wat een dag, wat een weer, wat een mensen! En wat een club! We gaan terug naar januari 2019. We komen met de toernooicommissie bij elkaar. De toernooicommissie bestaat al jaren uit Klaas, Barbara, Inge, Ellen en Melanie. Op de jaarvergadering wisten we Annouska en Thalia over te halen ons te komen versterken en ook Denitia komt ons dit jaar helpen. De zomervakantie valt eindelijk weer goed, we zorgen ervoor dat we het rugbyveld kunnen gebruiken en gooien de aanmeldingsmail eruit. Thalia schoont nog even alle mailadressen op, daarna was het afwachten. Voor de zekerheid nog wat reminders eruit.

En dan.. een paar maanden later.. na jaren “strugglen” met tegenstanders vinden hebben we gewoon een totaal uitpuilende mailbox! Zo ontzettend veel aanmeldingen, het zal toch niet?! Zou het ons na jaren weer eens lukken om een echt “traditioneel” Beptoernooi te organiseren?

Jaargang 64 Nummer 27 2018 Algemene Mededelingen Inge gaat aan de slag met het indelen van de ploegen, velden en een programma! Wat iedereen zich misschien niet beseft is hoeveel uren werk hierin gaat zitten!! Zoveel aanmeldingen, Inge wil iedereen in het programma. En na vele uren puzzelen, lukt het haar om alle ploegen een plekje te geven. 34 poules van gemiddeld 4 ploegen.. 5 junioren poules 5 B poules 6 C poules 6 D poules 9 E poules 3 F poules Bizar.. maar het programma staat!

Barbara, Ellen en Annouska regelen bevestigingen naar de deelnemende teams, Klaas en Inge buigen zich over de indeling van de velden (ook een mega klus) en de materialen worden gecheckt. Hebben we genoeg palen, ballen, lijnen. Er worden nog wat privépalen geregeld en we moeten het redden!

Dan… 234 wedstrijden dus.. 234 scheidsrechters. Waar haal je die vandaan? Thalia en Melanie gaan ervoor zitten. Er melden zich scheidsrechters van buitenaf aan, we hebben een vaste groep toppers van Bep (Camiel, Alle, Erik, Lonneke, Wendy, Marlies, Johan H., Johan W., Richard B., Tim J., Jeroen B., Irma bedankt!!!). Maar 234 wedstrijden zijn niet zomaar gevuld. Besloten wordt om de selectie, Bep 3, Bep A1, A2 en A3 te laten fluiten! Spannend voor velen maar we moeten het met z’n allen doen. Het lukt ons om voor alle wedstrijden een scheidsrechter te vinden!

Ellen is ondertussen ook druk met het regelen van de loterij, want bij een Beptoernooi hoort natuurlijk een prijzentafel! Melanie regelt 800 vaantjes en 29 bekers, Ellen regelt taarten voor de winnaars van de A junioren poules. Helaas wordt Thalia ziek, heel ziek! We schrikken enorm en vinden het jammer dat ze ons niet meer kan helpen. Gelukkig spreken we haar nog in de toernooi app en gaat het de goede kant op! Sterkte lieve Thalia!!

Ook de kantinecommissie wordt geïnformeerd. Wij organiseren een groot toernooi maar dat kunnen we natuurlijk niet zonder de hulp van alle vrijwilligers in de kantine!! Ook daar zijn ze er heel druk mee geweest en hebben vele handen licht werk gemaakt!

Maandag voor het Beptoernooi hebben wij altijd nog een laatste vergadering. De laatste puntjes worden op de i gezet, er wordt gemopperd over het toch nog terugtrekken van ploegen, dit geeft natuurlijk ontzettend veel schuifwerk. Verenigingen, scheidsrechters moeten weer geïnformeerd worden andere tijden.. het wordt zwaar! De zenuwen slaan wat toe. Is alles goed geregeld, wordt het weer goed, kunnen we het aan in de kantine, komen alle ploegen zaterdag, weten alle scheidsrechters hoe laat ze moet beginnen?! De hele week zijn we nog druk met de laatste dingen. Het kan ons niet snel genoeg gaan!!

Op vrijdag zijn we weer aanwezig in het clubhuis. Klaas, Berry, Tom en Patrick houden zich bezig met de velden, wat een enorme klus! De rest is druk met de loterijprijzen, uitprinten van programma’s, herschrijven van programma’s, wifi -versterkers:). Doet alles het, geluidsinstallatie alles wordt gecheckt! Even snel naar huis om te eten en dan weer terug voor echt de laatste dingen.

In het clubhuis is het druk! De meiden van de selectie maken er een waar paradijs van in verband met de cocktailparty, er worden zelfs zwembadjes opgeblazen haha. De kantinecommissie is druk met de voorbereidingen! Maar wat een gezelligheid, het is nu al leuk!

Zaterdag 31 augustus.. De Dag!! Om 8.00 uur kom ik aan in het clubhuis, waar ik Patrick zie stoeien om de Bepvlag en de Van ’t Hek vlag te hijsen! Hilarisch en dan weet je echt.. het gaat beginnen! We nemen plaats in ons hok en langzaam druppelen er spelers, coaches en scheidsrechters binnen. Joke de Vries (wat zouden we zonder haar moeten, niemand anders kan een toernooi met zoveel deelnemers precies om 9.00 uur laten starten, de gehele dag op de minuut af alles omroepen en precies om 16.55 uur de laatste wedstrijden af te laten fluiten!! Zo fijn dat ook Joke elk jaar weer van de partij is om alles goed te laten verlopen! Dank je wel!!!) meldt zich en ook Louis en Marieke komen binnen. Zij zijn vandaag verantwoordelijk voor de EHBO afdeling!

Om 9.00 uur, terwijl wij binnen het ontzettend druk hebben begint het toernooi. Een paar dingetjes gaan mis, er mist een ploegje, een scheidsrechter en er staan verkeerde palen op een veld. Maar dan merk je hoe goed alles eigenlijk gaat. Een ieder doet wat om het op te lossen, mensen tonen begrip en uiteindelijk komt alles goed ! En dat zien we eigenlijk de hele dag.. iedereen helpt elkaar, we lossen alles samen op. Als ik rond een uur of 10 even naar buiten loop, bij de buitenbar sta en zo richting het rugbyveld kijk krijg ik ineens kippenvel en besef ik me dat het het toch allemaal waard was. Niet normaal, bizar!! Zoveel mensen, zoveel korfbalplezier. Zoveel vrijwilligers die allemaal bezig zijn er een prachtige dag van te maken..

Ook de soms wat zenuwachtige jeugd doet het prima met het fluiten. Ze helpen elkaar, sommigen fluiten een extra wedstrijdje, Aris fluit er een heleboel :), Max W. is bereid zijn tosti op te geven als er een wedstrijd openstaat, Lotte, Lonneke K. en Tim J. rennen een kleine marathon omdat ze wedstrijden achter elkaar fluiten die ietwat (:)) uit elkaar liggen. Iedereen zet zich enorm in en wij zijn dan ook oprecht trots op de jeugd en selectie dat ze dit hebben willen doen!! (Ook al hadden ze stiekem weinig keus haha)

Annouska, Ellen en Anita hebben zich de hele dag met de loterij bezig gehouden, pluim voor hen!! Louis en Marieke hebben het druk gehad met pleisters, wespensteken en wat kleine blessures. Helaas 1 pechvogel, een dame van ZKV moest naar het ziekenhuis met waarschijnlijk een polsbreuk. Sterkte voor haar!

Om 16.55 uur, na vele wedstrijden, prijsuitreikingen, puntentellingen, vragen beantwoorden en van alles en nog wat werden dan eindelijk de laatste 2 wedstrijden afgefloten!! De A3 deed nog even zwerfies rapen op het rugbyveld, wat een toppers!! Wat een dag, wat een beleving! In mijn verhaal ben ik vast nog van alles vergeten maar het is slechts een kleine impressie van de voorbereiding en de toernooidag.

De A2, de A3, de B2, C1, C2, D1 en E3 wonnen hun poule dus de eerste prijzen van het seizoen zijn ook alweer binnen! De Willem Hille beker bij de B1 werd dit jaar gewonnen door Kios B1.

Na het toernooi konden we meteen aanschuiven voor een heerlijke cocktail, georganiseerd door de toppers van de selectie! Super leuk! Rest mij nog om iedereen te bedanken die dit mogelijk heeft gemaakt! Zo ontzettend trots dat we dit met zn allen hebben gedaan! Volgend jaar weer?

Melanie (namens de toernooicommisie)

Afgelopen zaterdag was het BEP-toernooi en het was weer een groot succes! Het was een erg mooie, maar drukke dag! Zonder de hulp van alle vrijwilligers achter de bar, in de keuken, in de buitentent, bij de BBQ en de snoeptafel hadden wij het niet gered.

Heel erg bedankt: Roos Winter, Bep Waterhout, Annemiek Waterhout, Patrick Bakker, Monique Molenaar, Ronald de Groot, Brigitte Bouman, Koen van Eijk, Raimon Nijzink, Ger Hoogenhoud, Gert-Jan Waterhout, Camiel Schuitemaker, Loes Hoogenhoud, Caroline de Waal, Rita Blok, Mascha Reus, Marion Leemhuis, Bonnie van Wijnen, Andre Olde Engberink, Peter Dudock, Laura Stam, Isabel Alfieri, Tess Hendriks, Arnout van Noorden, Rob de Waal, Ella Reedijk, Stephan de Rijk, Clen Putter, Marieke Bremer, Rene Kraakman.

En natuurlijk niet te vergeten de leden van de A3, C1 en de B1 die geholpen hebben bij de snoeptafel en de jeugdleden die hebben geholpen met het bijvullen en schoonmaken.

De kantine-commissie